دانلود رایگان فایل های آموزشی

خرید راحت و آسان نمونه سوالات امتحانی و استخدامی

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

ترجمه مقاله نظامی سازی و تجارت بین‌المللی

عنوان انگلیسی مقاله: militarization and international business
عنوان فارسی مقاله: نظامی سازی و تجارت بین‌المللی. 
دسته: علوم سیاسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله معرفی یک مسئله‌ خاص است که نشان می ‌دهد چگونه نظامی‌سازی می‌تواند به عنوان یک واحد مستقل باشد که تجارت بین‌الملل، مدیریت و موسسات می ‌توانند یا نمی‌توانند درس‌های بالقوه مفیدی از آن جمع‌آوری کنند. 
ساختار / روش بررسی / دیدگاه 
پنج مقاله استفاده شده‌اند برای ایجاد یک مبنای مناسب برای مفهوم‌سازی و زمینه‌سازی برای نظامی و نظامی‌سازی در ارتباط با تجارت بین‌المللی. 
یافته‌ها 
چندین مأموریت کلیدی در تعبیر کردن مسائل نظامی سازی در ارتباط با تجارت بین‌المللی انجام شده است. یک محدوده وسیع ملی و فرهنگی پوشش داده شده است. 
اصلیت / ارزش 
در توسعه دادن و مجتمع کردن این مجموعه مقالات این ادعا نمی‌تواند مطرح شود که به مسائل نظامی‌سازی پاسخ داده شده است، زمینه مطرح شده است و مراجع اصلی به مقداری فراهم شده‌اند که برای مباحثات اساسی وسیع‌تری نیاز است. 
کلیدواژه: عملیات نظامی، تجارت بین‌المللی، موسسات. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله چشم انداز های مناظر کشاورزی : تعاملات گونه ها و حرکت دشمنان طبیعی

عنوان انگلیسی مقاله: Edges in Agricultural Landscapes: Species Interactions and Movement of Natural Enemies
عنوان فارسی مقاله: چشم اندازهای مناظر کشاورزی : تعاملات گونه ها و حرکت دشمنان طبیعی.
دسته: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چشم انداز های کشاورزی می تواند به عنوان بخشی از تکه های زیستگاه پراکنده  با ماتریس خصمانه ، و یا به عنوان یک گرادیان از تکه های مختلف مناسب تا نامناسب برای گونه های مختلف مشخص می شود.   بندپایان از طریق این مناظر به حرکت خود ادامه داده و با  طیف وسیعی از لبه ها ، با نفوذپذیری مختلف مواجه میشوند  . تکه های پوشش گیاهی بومی مناظر ممکن است از دشمنان طبیعی آفات زراعی با ارائه میزبان های جایگزین برای زنبورهای انگل و یا عمل به عنوان یک منبع برای حشرات درنده پشتیبانی کند . ما این امر را با تعیین کمیت تعاملات گونه ها و اندازه گیری جنبش در سراسر لبه هایی با انواع مختلف بررسی کردیم. تنوع بالا ی گونه های زنبور میزبان درتکه های گیاهی بومی استفاده می شود، با این حال چند نمونه از گونه های زنبور را با استفاده از همان میزبان در هر دو پوشش گیاهی بومی و محصول ( کانولا ) ثبت کردیم  . با این حال ، به  تراکم های کلی زنبور از پوشش گیاهی بومی دست پیدا نکردیم . از گروه زنبوری که مورد  بررسی قرار گرفت  ، زنبور شته ( Braconidae : Aphidiinae ) غالبا از پوشش گیاهی بومی به کانولا مهاجرت کرد. در مقابل، زنبور کرم ( های Braconidae : میکرو gastrinae معمولا از مزارع غلات به کانولا نقل مکان کرد. هر دو نمونه نشان داد که  هم شته ها و هم  زنبور ها از پوشش گیاهی بومی نقل مکان میکنند و  در مقابل ، شکارچیان معمول از پوشش گیاهی بومی ( در سراسر فصل ) کمتر نقل مکان کرد . مزایای خالص فصل طولانی و یا معایب پوشش گیاهی بومی برای خدمات کنترل آفات برای ارزیابی آن مشکل است . به نظر می رسد که لبه هابا انواع مختلف  به تغییر الگوهای حرکت دشمنان طبیعی بیشتر از گونه های آفت گیاه خوار میپردازند  و این ممکن است خدمات کنترل آفات را تحت تاثیر قرا ر دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله توافقنامه مقدماتی برای توسعه کسب و کار

عنوان انگلیسی مقاله: BASIC AGREEMENT For BusINESS PROMOTION
عنوان فارسی مقاله: توافقنامه مقدماتی برای توسعه کسب و کار.
دسته: حقوق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توافقنامه مقدماتی (شماره IR-JP-COC0-11-19) ( که از این به بعد تحت عنوان " توافقنامه مقدماتی می نامیم) از 29 ژوئن 2011 که از این به بعد " تاریخ اجرا" می نامیم، توسط و بین:
1. شرکت کوین (Kewene Co.,Ltd) ، شرکت سازماندهی شده و کنونی تحت قوانین کشور ژاپن، با آدرس ثبتی 3-23-31 ناکانو، ناکانوکو توکیو T 164-0001 (که از این به بعد تحت عنوان اعطا کننده پروانه (مجوز) می نامیم)
و
2. شرکت پاکزیست دنا، شرکت سازماندهی شده و کنونی تحت قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران با آدرس ثبت شده بوستان 6، پلاک 134،  خیابان پاسداران، تهران،کد پستی ایران 16646-77319 ( که از این به بعد سرمایه گذار می نامیم)، بسته شده است. 
( هر دو شرکت از این به بعد مشترکا تحت عنوان " طرفین" خوانده می شوند.
بدین وسیله تایید می شود که:
اعطا کننده پروانه، مالک حق معنوی تولید 9 گونه از شوینده های طبیعی " کوکوناریزو" برای کاربرد چندمنظوره( که از این به بعد تحت عنوان کوکوناریزو" خوانده می شود) به موجب پیوست 1 می باشد و همچنین مالک حق معنوی تولید 9 گونه از سری پایه سوپرسورفکتانت کوکوناریزو ( سری CSSB) برای کاربرد چند منظوره ( که از این به بعد تحت عنوان " سری CSSB" می نامیم) به موجب پیوست 2، می باشد و اعطا کننده پروانه تمایل به تقسیم فعالیت های کسب و کارش با نگه داشتن 20 درصد از سهام کل سرمایه گذار برای تولید و تهیه  "کوکوناریزو" و " سری CSSB" بعد از تاسیس کارخانه تولید " کوکوناریزو" و " سری CSSB" با ظرفیت تولید 20 تن در روز ( که از این به بعد تحت عنوان کارخانه تولید "کوکوناریزو" و " سری CSSB" نامیده می شود) در آغاز اهداف کسب و کار می باشد و سرمایه گذار تمایلی برای انجام آن تماما بر مبنای ضوابط متعاقب آن می باشد.
حقیقتا، اعطا کننده پروانه دارای حق معنوی برای تولید "کوکوناریزو" و " سری CSSB" بوده و سرمایه گذار دارای اعتبار مالی و بازاری به منظور ادامه تولید و عرضه "کوکوناریزو" و " سری CSSB" می باشد ( که از این به بعد تحت عنوان اهداف کسب و کار می نامیم).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با مصرف ماهیان و آبزیان دریاچه ای و رودخانه ها

عنوان انگلیسی مقاله: Health Advisory for Fish and Shellfish from Clear Lake, Cache Creek, and Bear Creek
عنوان فارسی مقاله: دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با مصرف ماهیان و آبزیان دریاچه ای و رودخانه ها. 
دسته: زیست شناسی - شیلات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چرا OEHHA (سازمان بهداشت محیط زیست) دستورالعمل های بهداشتی جدیدی را در ارتباط با ماهیان دریاچه ای و جویبارها ارائه می دهد ؟
دستورالعمل های مربوط به مصرف ماهی در سال 1987 در ارتباط با دریاچه ها مطرح شد. از آن زمان به بعد، نمونه های بسیار زیادی از ماهیان به عنوان بخشی از این مطالعات در ارتباط با آلودگی های جیوه ای آن در دریاچه ها و نهرها جمع آوری شد. سازمان بهداشت محیط زیست (OEHHA) از اطلاعات مربوط به این بررسی ها استفاده کرد تا دستورالعمل های مربوط به این دریاچه ها و توسعه دستورالعملهای مصرف که به بازتاب دادن اطلاعات علمی حال حاضر بر روی جیوه می پردازد، را به روز کند. همچنین ماهیان از نظر داشتن جیوه در این نهرها مورد بررسی قرار گرفتند. این سازمان از نتایج مربوطه استفاده کرد تا دستورالعملهایی را در ارتباط با ماهیگیری تفریحی افراد از این مجموعه دریاچه ها ارائه دهد.
مجموعه ای از این دستورالعمل ها در ارتباط با زنان باردار و افراد 17 سال به پایین که نسبت به متیل جیوه دارای حساسیت بیشتری می باشند ( بیشترین میزان جیوه ای که در ماهیان وجود دارد) کاربرد دارد. مجموعه دوم آن زنانی که در دوران بعد از بارداری و مردان نیز کاربرد دارد.
از آن جایی که متیل جیوه، سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد، زنان باردار و کودکان زیر 17 سال برای خوردن این ماهیان می بایت نکات ایمنی را رعایت کنند.
چرا جیوه در ماهیان این مناطق یافت شد ؟
آلودگی جیوه در ماهیان یک مشکل جهانی می باشد. تشعشع توسط آتشفشان ها و نیروگاه های سوختی باعث انتشار جیوه در هوا می شوند که قبل از قرار گرفتن در درون اقیانوس ها، دریاچه ها و مخازن آب، می تواند در سرتاسر جهان پخش شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله ارتباط سه جانبه اکوتوریسم گردشگری پایدار سفر کم شتاب در طبیعت

عنوان انگلیسی مقاله: THE TRILATERAL RELATIONSHIP ECOTOURISM – SUSTAINABLE TOURISM – SLOW TRAVEL AMONG NATURE IN THE LINE WITH AUTHENTIC TOURISM LOVERS
عنوان فارسی مقاله: ارتباط سه جانبه اکوتوریسم گردشگری پایدار سفر کم شتاب در طبیعت همراه با دوستداران گردشگری اصیل.
دسته: جهانگردی - گردشگری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در حال حاضر روند حرکت جهان مادی گرا و مدرن به سمت زندگی در محیط زیست، و صرف زمان بیشتر در طبیعت و نزدیک شدن به همه چیزهای پاک، صلح آمیز و ناشناخته بیشتر شده است. گردشگرانی که تعطیلات خود را در مناطق روستایی می گذرانند بیشتر و بیشتر می شوند. اکوتوریسم،‌ در حومه شهر و یا در طبیعت بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفته است که در مناطق شهری با وضعیت مالی بالا اما سرشار از فشار ها، زندگی می کنند و مشتاق هستند که به طبیعیت و زندگی در جوامع روستایی بازگردند. اکوتوریسم، گردشگری پایدار و سفر کم شتاب- همه این انواع گردشگری نکات مشترکی از نظر کیفیت زمان صرف شده توسط گردشگران در تعطیلات و بازگشت به سنن و آداب فراموش شده، خصوصا از سوی گردشگرانی که از کشورهای توسعه یافته یا مناطقی که آداب و رسوم آنها کمتر حفظ شده است، دارند. 
کلیدواژه: اکوتوریسم، گردشگری براساس طبیعت، گردشگری مسئولانه، سفر کم شتاب.
مقدمه:
هدف از این مقاله نمایش ارتباط بین سه نوع گردشگری است: اکوتوریسم، گردشگری پایدار و سفر کم شتاب. ما رابطه ساده و ظریفی بین سه نوع گردشگری با استفاده از اطلاعات کتابخانه ای ایجاد کردیم و داده های حاصل را تحلیل کدیم و در نهایت برخی نظرات را در این زمینه ارائه کردیم. 
در رومانی، این نوع جدید توسعه گردشگری، به سختی آغاز شد. اکوتوریسم، با توجه به اصول خود،‌اشاره به گردشگری پایدار و مسئولانه دارد و با توجه به تعاریف و مفاهیم اکوتوریسم، نیاز به مکان های مسئولانه و سفر کم شتاب در طبیعیت دارد که بر حفاظت از محیط زیست و مکانهای بازدید شده تاکید دارد. برآورد شده است که گردشگری طبیعت محور پویاترین بازار در سالهای آتی خواهد بود، و ارزشهای مصرفی جدید را که توسط گردشگری دنبال می شود در نظر می گیرند: اصالت، حفاظت از طبیعت، فردیت، احترام به محیط زیست، صلح و، به طور کلی، آنچه ناقض رفتار سخت گردشگری انبوه است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله بررسی میزان استرس در کارمندان زن شاغل در بخش خصوصی

عنوان انگلیسی مقاله: A Study on Stress Level of Women Employees in Private Sector
عنوان فارسی مقاله: بررسی میزان استرس در کارمندان زن شاغل در بخش خصوصی.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
استرس همیشه یک نگرانی مشروع و شعار روز بوده است و امروزه نیز قسمتی از زندگی بشر را به خود اختصاص داده است. استرس بر اثربخشی و عملکرد فردی تأثیر می گذارد. گفته می شود که 75% بیماری های فیزیکی با استرس ارتباط دارند. استرس می تواند زندگی بشر چه در خانه ها و چه در سایر موقعیت ها و مکان ها را از بنیان تخریب کند. استرس از مشکلات عمدۀ اجتماع امروز ما به شمار می رود. از هر 5 زن شاغل مبتلا به افسردگی یک نفر با استرس و تنش شغلی مواجه است. زن شاغل مسئولیت های متعدد بر عهده دارد و زمانی که این مسئولیت ها مضاعف می شوند، استرس و تنش بوجود میآید. علاوه بر این زنان شاغل بیشتراز مردان از افسردگی رنج می برند. در مطالعۀ حاضر به میزان استرس کارمندان زن بخش خصوصی درشهر چنای در هند  خواهیم پرداخت.
2. توضیح مسئله
زندگی مدرن و امروزی پرازمشکل و استرس است حال چه شخصی باشد و چه شغلی. زمانی که از زنان در مورد موقعیت های فعلیشان چه زندگی کاری و چه شخصی، پرسش می شود زندگی و کار موضوعات جداگانه و مجزا از هم نیستند و باید به گونه ای آنها را لحاظ کرد قادرند هر دو را به بهترین نحو انجام دهند. کار و زندگی شخصی مکمل هم هستند و باید به نوعی بین آنها توازن و تعادل مناسب را برقرار کرد.  
اهداف
-تجزیه و تحلیل عواملی که باعث استرس بین کارمندان می شود
-تجزیه و تحلیل دلایل پشت پردۀ عوامل مختلف استرس
3.مرور مقاله
Carry. L. Cooper و Judi Marshall (1978) متوجه شدند که استرس زیاد شغلی به دلیل تعامل یک فرد خاص با یک زمینۀ شغلی خاص در یک نقطۀ زمانی خاص است و غیر قابل پش بینی است. شاید شناسایی عوامل گستردۀ استرس زا در یک شرکت خاص که بتوان به طور کلی ازعهدۀ آن برامد امکان پذیر باشد. روحیۀ ضعیف، عدم امنیت شغلی و فرصت های شغلی محدود احتمالا از مواردی هستند که مدیران دنیای امروز باآنها مواجه هستند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD)

عنوان انگلیسی مقاله: The role of major depression in neurocognitive functioning in patients with posttraumatic stress disorder
عنوان فارسی مقاله: نقش افسردگی عمده، در عملکردهای عصبی بیماران با اختلال استرس پس از سانحه.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD) اغلب اوقات همزمان با هم و بعد از تجارب آسیب زا بروز می کند و در بهم ریختگی های عصبی نیز، در فاکتور حافظه کلامی و عملکرد اجرایی نقش مشترک دارند.  به هر صورت، تلاش مختصری در ارزیابی منظم نقش تشخیص MDD همراه، در مطالعات عصب شناختی در مورد افرادی با عارضه PTSD، صورت گرفته است.
هدف: هدف این تحقیق، بررسی کاستی های عصب شناختی در بیماران PTSD همراه با و یا بدون MDD می باشد. ما فرض را بر این گذاشتیم که بیماران PTSD با MDD همراه (PTSD+MDD) به طور مشخص، کارایی  پایین تری در حافظه کلامی و عملکردهای اجرایی نسبت به بیماران PTSD بدون MDD همراه (PTSD-MDD)  از خود نشان می دهند.
روش: بیماران شرکت کننده در این تحقیق شامل 140 نفر بیمار سر پایی می باشد  که یک نشانه از اختلال PTSD را بعد از بروز یک سانحه ساده آسیب زا داشته اند  و در گروه کنترل، در انواع مختلف درمان شرکت کرده اند. 
داده های پایه عصب روان  شناسی (اعصاب و روان )،  بیماران با PTSD+MDD (n=84) و بیمارانی با PTSD-MDD (n=56) را با هم مقایسه کرده است.
نتایج: بیماران PTSD+MDD دارای کاستی های حافظه کلامی شدیدتر، در یادگیری و بازیابی کلمات، نسبت به بیماران با عارضه  PTSD هستند. هیچ تفاوتی میان دو گروه در یادآوری یک پاراگراف منسجم، تشخیص و تغییر میزان توجه و تداخل های  شناختی وجود ندارد.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان میدهد که، بروز   MDDهمرا ه،  با مشخصه های  عصبی با آسیب دیدگی بیشتر، ارتباط دارد البته در این بین  تفاوت هایی در مورد فاکتور حافظه کلامی و نه  در مورد  فاکتور عملکردهای اجرایی وجود دارد. از نقطه نظر بالینی، آگاهی نسبت به عملکردهای مشخص حافظه کلامی در افرادی با PTSD و MDD همراه محدودتر می باشد و می تواند با نتایج درمانی ضایعه روحی، که عمدتا بردرمان  روانی متمرکز است، مرتبط باشد.
کلمات کلیدی: عصب شناختی، شناختی،PTSD- اختلال افسردگی عمده- همراه

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله محیط محاسبات ابری علمی کارآمد برای شبیه سازی مواد

عنوان انگلیسی مقاله: A high performance scientific cloud computing environment for materials simulations
عنوان فارسی مقاله: محیط محاسبات ابری علمی کارآمد برای شبیه سازی مواد.
دسته: فیزیک - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ما به شرح پلتفرم (مبنای) پیشرفت محاسبات ابری علمی (SCC) که ظرفیت محاسبه کارآمد را ارائه میدهند، می پردازیم. این پلتفرم شامل نمونه آزمایشی از دستگاه مجازی علمی شامل سیستم عامل یونیکی و چندین کد علمی مواد، به همراه ابزارهای رابط مهم (تولست SCC) می باشد که نقش های قابل مقایسه با خوشه های محاسبه محلی را ارائه می دهد. مشخصا، تولست SCC (محاسبات ابری علمی) ایجاد اتوماتیک خوشه های مجازی را برای محاسبات موازی، و همچنین تسهیلات I/O  (صفر و یک) مناسبی را که امکان ارتباطات یکپارچه را در مورد محاسبات ابری ایجاد می کنند، فراهم می کند.  پلفرم SCC (محاسبات ابری علمی) مورد نظر ما برای محاسبات ابری انعطاف پذیر آمازون مطلوب می باشد (EC2). ما به ارائه مبنایی برای برنامه های کاربردی علمی پیش الگو پرداخته و به اثبات عملکردهای قابل مقایسه با خوشه های محاسباتی محلی می پردازیم. برای ساده سازی اجرای کد و فراهم کردن دسترسی کاربرپسند، همچنین به ادغام قابلیت محاسبه ابری در رابط گرافیک کاربری (GUI) مبتنی بر زبان برنامه نویسی جاوا پرداخته ایم. پلتفرم SCC (محاسبات ابری علمی ) مورد نظر ما، به عنوان جایگزینی برای منابع HPC  ( محاسبه با کارایی بالا) برای علم مواد یا کاربردهای شیمی کوانتوم می باشد.
کلیدواژه: محاسبه ابری، محاسبه علمی، محاسبه کارامد، فیزیک ماده چگال ( فشرده شده)
مقدمه:
محاسبه ابری (CC) به عنوان الگوی محاسباتی می باشد که منابع مقیاس پذیر پویا، مجازی به عنوان خدماتی بر روی اینترنت می باشند [1–4]. این الگو شاهد پیشرفت های قابل توجهی در چند سال گذشته، به ویژه با ظهور چندین سرویس محاسبه ابری تجاری که از صرفه جویی های مقیاس مزایای بدست می آورند، بوده است [5–9]. درحالیکه بسیاری از کاربردهای تجاری به سرعت پیشرفت  CC( محاسبه ابری) را مد نظر قرار داده اند، دانشمندان در بکارگیری ظرفیت های محیط CC کندتر عمل کرده اند. اشتراک منابع محاسباتی همانند خوشه های بیوولف که اغلب برای مواد چگال ( به هم فشرده) امروزی و شبیه سازی علم مواد ،برای دانشمندان چیز جدیدی نیست. همچنین منابع ابرمانند همانند محاسبه گرید و خوشه های کندور برای بعضی از کاربردهای علمی مفید می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله نانو کریستال ها نانو سیم ها لایه های نانو

عنوان انگلیسی مقاله: Nanocrystals - Nanowires - Nanolayers
عنوان فارسی مقاله: نانو کریستال ها نانو سیم ها لایه های نانو
دسته: فیزیک - شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 53
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
جنبه های مختلف  سیستم های  نانو ، نقش مهمی را در فناوری و دانش نانو ایفا میکند. در ساختارهای نانویی با فرمت ماکروسکوپی OD (OD - نانو کریستال)، D 1  فرمت ماکروسکوپی (ID - نانو سیم ها)، و یا پسوند های ماکروسکوپی (2بعدی 2بعدی - لایه  های نانو)، خواص جدید در مقایسه با سیستم های توده ای ماکروسکوپی به خاطر conlincment کوانتومی، شارژ کوانتوم ، طول تبادل مغناطیسی، و غیره بوجود می آیند. در مورد سیستم های نیمه رسانا، نانو ساختارهایی با ابعاد مختلف هستند که اغلب به نام نقاط کوانتومی، سیم های کوانتومی، و دیواره های کوانتومی خوانده میشوند. اثرات ابعاد نانو ساختارها با برخی از ویژگی های نمونه در فصل (1) معرفی شده اند و مرتبط با سنتز نشان داده شده اند. در فصل حاضر، برخی ویژگی های عمومی نانو کریستال ها ، نانو سیم ها و لایه های نانو مورد بحث قرار گرفته اند.این اثرات بعدا در سیستم های کربنی در فصل 5 و در بحث نانو مغناطیس در فصل 8 از سر گرفته شده اند.
4.1 کریستال های نانو
نقاط نانو در هر سه مسیر فضایی نشان داده میشوند و ابعاد نسبت به طول موج  DC Broglic در حامل های بار کوچکتر هستند. نقاط نانو ی نیمه رسانا اغلب در یکی دیگر از ماتریس های نیمه رسانا دی الکتریک تعبیه شده است. نقاط کوانتومی ممکن است ترکیباتی نوآورانه را برای پردازش اطلاعات کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، یا ذخیره سازی داده های ترکیبی فلش DRAM / را ارائه کند. در تعداد زیا د(میلیارد), آنها ممکن است ترکیبات الکترونیک نوری، لیزر و یا آمپلی فایر، و سیستم های جدید فن آوری ارتباطاتی را برای  لوازم الکترونیکی مصرفی، و یا با دقت بالا اندازه گیری دقیق را تشکیل دهد.
4.1.1 سنتز نانو کریستال
برخی ویژگی های خاص تر از سنتز نانو کریستال در فصل. 3مورد بحث قرار خواهد گرفت . دانه های فلزی به عنوان کاتالیزور برای ترکیبات نیمه رسانا در حال رشد و یا نانوسیمهای اکسید سیتر در فاز گازی, با استفاده از مکانیزم بخار مایع جامد، و یا از طریق محلول مایع جامد در محلول مورد استفاده قرار گرفته اند. هنگامی که از مکعب های نانو به عنوان دانه برای رشد PT-PD مکعب های  دو هسته پوسته فلزی نانو استفاده میشود، می توان نشان داد که نسبت های رشد در امتداد مسیرهای کریستال خاص می تواند با کنترل غلظت NO2 در اتمسفر متفاوت باشد. با افزایش غلظتهای NO2.   , اکتاهدرای یا cuboctahcdra می تواند رشد کند. علاوه بر این، عدم تطابق مکعب  در این نوع از رشد epitaxial بسیار مهم است

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل

ترجمه مقاله طراحی هندسی بهینه ماژول های پوسته نازک یکپارچه خورشیدی

عنوان انگلیسی مقاله: Optimal geometric design of monolithic thin-film solar modules: Architecture of polymer solar cells
عنوان فارسی مقاله: طراحی هندسی بهینه ماژول های پوسته نازک یکپارچه خورشیدی؛ ساختمان پیل های خورشیدی پلیمری
دسته: فیزیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، بهینه سازی هندسی پیل های خورشیدی که به طور یکپارچه در ماژول های خورشیدی بصورت سریالی متصل شده، مجتمع شده اند، گزارش می شود. مبنی بر تعیین تجربی مقاومت های صفحات الکترود و کنتاکت های ادواری ،مقاومت های سری کل هر پیل خورشیدی و ماژول های خورشیدی متصل شده از درون، محاسبه شده اند. با در نظر گرفتن چگالی تولید جریان نوری ثابت، ژول کلی تلفات توان نسبتا مقاومتی،بوسیله ی یک شبیه سازی خودسازگار بر اساس 1-دیود، تعیین شده است. این روش، بسته به سیستم مواد بکار رفته،اجازه ی بهینه سازی هندسی ماژول خورشیدی را می دهد. به عنوان مثال،ماژول های خورشیدی پلیمری مبنی بر الکتررودITO و الکترود-بدون-ITO، با در نظر گرفتن ابعاد ساختاری بهینه شده اند. 
کلیدواژه: ماژول خورشیدی یکپارچه، هندسی، حوزه فعال، بهم پیوسته، شبیه سازی، معغادله دیود
مقدمه:
بیشتر ماژول های خورشیدی پوسته نازک امروزی که از نیمه هادی ها ساخته شده اند،از یک الکترود رسانای نیمه شفاف ساخته شده با ناخالصی از نوع اکسیدهای فلزی،به نام اکسیدهای رسانای شفاف(TCOs)،ساخته شده اند. برای مثال،ماژول های خورشیدی یکپارچه مبنی بر سیلیکون بیشکل،بر روی الکترودهای با ناخالصی ایندیوم با اکسیدقلع(ITO) یا الکترودهای با ناخالصی الومینیوم با اکسید روی(Al:ZnO)،بر روی شیشه نشست می کند. اگرچه،یک اشکال اصلی این TCOها،مقاومت نسبتن زیاد صفحات است،که ویژگی های شفافیت و رسانایی همدیگر را خنثی می کنند. ازینرو،در کل،یک سازکاری میان افزودن ناخالصی و کلفتی لایه با در نظر گرفتن شفافیت،مورد نیاز می باشد. به سخنی دیگر،هدایت محدود شده ی الکترود،می تواند موجب تلفات مقاومتی سری زیادی شود که مستقیمن به جریان تولید شده ی نوری(جریانی که در اثر تابش نور جاری می شود) که از آن می گذرد بستگی دارد[2,3].
اخیرن،بازده های تبدیل توان فراتر از 8% برای پیل های خورشیدی آلی گزارش شده است که کاربرد آنها را در محصولات تجاری بیشتر و بیشتر می شازد[6]. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس فروش کالج فایل